top of page

RAMON HOLLE

  • LinkedIn

Medio is het mediabedrijf van mij, Ramon Holle. Ik ben een economisch geograaf met een passie voor tekst en verstand van vastgoed. Mijn ervaring deed ik zowel op in de journalistiek als het bedrijfsleven. Ik sta voor een betere wereld, met liefde voor mens, dier en klimaat. Mijn persoonlijk leven richt ik daar op in, maar ook op zakelijk vlak wil ik bijdragen. Dat doe ik onder andere met de thema’s waar ik aan werk, zoals leefbaarheid en duurzaamheid, maar ook door te doneren aan het Wereld Natuur Fonds, Stichting Wakker Dier en Dierenopvang Amsterdam. Daarnaast zet ik me als vrijwilliger in voor JINC, een stichting die strijdt voor gelijke kansen voor iedereen. Zo ben ik carrièrecoach van vier vmbo-leerlingen van het Mediacollege en geef ik TaalTrips aan basisschoolleerlingen om hun woordenschat te vergroten.

​

Geograaf

Ik ben geboren in Leusden, opgegroeid in Drenthe en inmiddels 12 jaar Amsterdammer. Hier ging ik sociale geografie en planologie studeren, gevolgd door een master economische geografie in Utrecht. In 2016 richtte ik samen met studievrienden een platform voor geografen en planologen op: degeograaf.com. Wekelijks verschenen er nieuwe verhalen en interviews op de website. Dat hebben we vijf jaar met veel plezier gedaan. In 2021 hebben we alle content overgedragen aan Geo-Informatie Nederland, waar het in goede handen is.


Journalist

Mijn eerste échte baan was bij Vastgoedjournaal, een online vakmedium voor de vastgoedsector. Hier leerde ik de vastgoedmarkt goed kennen door de nieuwsberichten, reportages en interviews die ik schreef. Die ervaring nam ik mee naar Hello Zuidas, de gebiedsmanagement organisatie van de Zuidas. Daar werkte ik als Community Manager en richtte me op communicatie, marketing, verbondenheid en levendigheid. Ik nam daarnaast deel aan de redactie van het Hello Zuidas magazine.


Marketeer

In 2020 startte ik bij vastgoedadviseur Colliers, eerst als Content Specialist en later als Content & Client Lead. Voortdurend lieten we met content en evenementen onze kennis en expertise zien aan (potentiële) klanten. Met maatschappelijk relevante en actuele publicaties haalden we vaak de headlines in de landelijke dagbladen. Ook maakte ik hier in samenwerking met de CEO en veel interessante gasten een podcast over de toekomst van steden: de PodStad.

 

Ondernemer

Eind 2022 vond ik het tijd voor een nieuwe stap: een eigen bedrijf. Dat noem ik Medio, de - volgens mijn logica - mannelijke vorm van het woord 'media'. Naar Spaans voorbeeld, net als mijn voornaam. En dat medio in het Latijn 'middenin' betekent, komt mooi uit. Want Medio zoekt de kern in elke boodschap.

CV

2023 - nu

Eigenaar

Medio

Medio is mijn eigen mediabedrijf, gespecialiseerd in tekst, inhoud en strategie. Een goed idee wordt pas succesvol als je de juiste mensen kunt overtuigen. Met een pakkend verhaal vergroot je die kans. Medio helpt organisaties bij het vinden van de kern in elke boodschap.

2020 - 2022

Content & Client Lead
Colliers

Colliers is een internationaal vastgoedadviseur. Als Content & Client Lead zorgde ik voor synergie tussen content en commercie. Daarnaast hielp ik bij het maken, uitvoeren en monitoren van klantstrategieën en was ik verantwoordelijk voor klantevenementen.

2016 - 2021

Eigenaar en oprichter
DEGEOGRAAF.com

DEGEOGRAAF.com besteedt aandacht aan de verhalen van geografen in verschillende fases van hun carrière. Ik nam interviews af, schreef artikelen, beheerde de sociale media, stuurde nieuwsbrieven en verwerkte nieuwe abonnementen.

2019

Community Manager
Hello Zuidas

Hello Zuidas is de gebiedsmanagement organisatie van de Zuidas. Als Community Manager bracht ik publieke en private partijen samen, nam ik de leiding in de marketing en communicatie en zette ik me in voor een actieve community van bewoners en ondernemers.

2017 - 2019

Redacteur
Vastgoedjournaal

Vastgoedjournaal is het kennisplatform voor de vastgoedsector. Ik publiceerde nieuwsberichten over alles met betrekking tot vastgoed , nam interviews af, maakte reportages en deed verslag van diverse congressen, waaronder vastgoedbeurs Provada.

Medio-Media-Logo

KvK: 88339009 | Btw-id: NL004588134B58

bottom of page